Международната компания AsstrA върви в крак с времето и активно внедрява иновативни технологии, предназначени да оптимизират работата на корпоративните Клиенти. Едно такова решение е електронният обмен на данни EDI (Electronic Data Interchange).
EDI е ефективен инструмент за обмен на данни между бизнес партньори, чиято основна цел е намаляване на разходите за логистични и административни процеси и минимизиране на човешките грешки в тях. EDI стандартизира документацията (фактури, известия за доставка, поръчки за покупка и т.н.), което улеснява правенето на бизнес. Ето защо системата се използва активно от бизнесмени по целия свят.
ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ
-
- Изпълнителите не трябва да търсят начини за прехвърляне на файлове (факс, телефон, електронна поща), което спестява време и ресурси.
- Времето за обработка на всеки документ се намалява с 80%.
- EDI почти напълно елиминира ръчното въвеждане на данни, което намалява броя на грешките до нула.
- Всеки етап от веригата поръчка-доставка е под контрола на системата. Например, специалист може да проследи състоянието на документ (прочетен, изпратен и т.н.), както и да контролира изпълнението на поръчката.
- EDI е гаранция за навременна доставка на документи до доставчика. Когато използвате електронна система, важните файлове не се губят, както обикновено става при поддържането на класически потоци от документи.
- Намалени разходи и ресурси на компанията. EDI не се нуждае от специално офис оборудване (факс) и консумативи (хартия, канцеларски материали) и намалява времето на персонала, който работи по документирането.
-
EDI е универсална система, която позволява на логистичния оператор да обменя данни с производители, дистрибутори, търговци на дребно и Клиенти.
Системата ви позволява да изпращате няколко вида електронни съобщения. Например:
- IFCSUM – поръчка за оценка;
- IFTMIN – инструкции за доставка;
- IFTSTA – потвърждение и статуси;
- ФАКТУРА
EDI отразява информация за факта на приемане и изпълнение на поръчката, както и за ключови събития: товарене, митническо освобождаване и др.
В същото време контрагентите не трябва да прилагат всички видове съобщения: достатъчно е да се договорят какви съобщения ще обменят. Тази „селективност“ ви позволява да ускорите обработката на данни и да сведете до минимум загубата им.
-
- AsstrA получава поръчка.
- Поръчката се потвърждава от EDI.
- Поръчката се прехвърля към индивидуалния акаунт на Доставчика.
- Доставчикът активира мобилното приложение Track and Trace.
- Продуктът пристига за зареждане.
- Доставчикът проследява движението на превозните средства със стоките с помощта на картата на приложението.
- След разтоварване на стоката, доставчикът отбелязва статуса на транспортиране.
- В системата на Клиента се показва съобщение за успешна доставка.