
Steven Smith
Неотдавнашното срутване на важен мост в Балтимор предизвиква невероятен отзвук сред световната търговска общност и породи сериозни страхове от смущения в икономиката и търговията. След сблъсък с контейнеровоз срутването доведе до временно затваряне на пристанището в Балтимор, което засили опасенията относно въздействието му върху международните пазари и веригите за доставки.
Пристанището на Балтимор играе ключова роля в различни индустрии в САЩ, особено що се отнася до износа на автомобили. С над 750 000 превозни средства, които преминават през шлюзовете му годишно, то служи като важен транспортен център за водещи американски, британски и европейски производители на автомобили като General Motors, Ford, Nissan, Fiat и Audi. Самият град е и основен износител на втечнен природен газ (LNG), като всеки месец доставя около половин милион тона LNG за Обединеното кралство и Европейския съюз. Прекъсването, причинено от срутването на моста, представлява значителна заплаха за тези критични вериги за доставка на енергия.
„Нашият океански екип на AsstrA-Associated Traffic AG в САЩ следи отблизо развитието на ситуацията“, казва Стивън Смит, мениджър в AsstrA в Тампа. „Готови сме да окажем подкрепа и съдействие на предприятията, които ще се справят с предстоящите предизвикателства, като работим за свеждане до минимум на въздействието на този инцидент и за намиране на алтернативни решения, за да се гарантира безпроблемното протичане на търговията.“
Въпреки че продължават опасенията за потенциални смущения в търговията и транспорта, икономистите и експертите по логистика смятат, че конкурентните пристанища на Източното крайбрежие са добре подготвени да се справят с увеличения обем товари. Пристанищата от Ню Йорк до Джорджия са готови да поемат товарите за Балтимор, като по този начин намаляват риска от голяма криза във веригата за доставки.
Въпреки сериозността на инцидента експертите очакват минимално видимо въздействие върху БВП и инфлацията в САЩ. Въпреки че срутването на моста подчертава уязвимостта на веригата за доставки в САЩ, устойчивостта на пристанищната инфраструктура и алтернативните транспортни маршрути дават увереност както на бизнеса, така и на потребителите.
„Според нас пристанищната инфраструктура на САЩ е по-устойчива, отколкото през 2021 г. и 2022 г., когато не разполагаше с достатъчно персонал и беше задръстена от кораби и контейнери, което доведе до скок на цените и допринесе за инфлацията, тъй като американците се втурнаха да купуват стоки по време на пандемията от COVID-19. Това събитие ще има по-големи икономически последици за икономиката на Балтимор, отколкото в национален мащаб. Всяко въздействие върху тарифите на контейнерите и разходите за превоз в резултат на прекъсването ще бъде много по-малко от увеличението, причинено от товарите, пренасочени от Суецкия канал поради нападенията срещу корабоплаването в Червено море от страна на войнствената групировка Хути в Йемен“, обобщава Стивън Смит от AsstrA.
Ако имате нужда от помощ за алтернативен транспорт до моста в Балтимор, не се колебайте да се свържете с нашия оперативен отдел на адрес:
steven.smith@asstra.com или чрез нашия сайт asstra.us
Автор: Aneta Kowalczyk.