Плаване отвъд ограниченията: ориентираният към клиента подход на AsstrA в Транскаспийската одисея
Акцент върху Транскаспийския международен транспортен маршрут
След събитията от последните две години, свързани с нестабилната геополитическа ситуация в Източна Европа и Близкия изток, необходимостта от алтернативни маршрути за превоз на товари между Азия и Европа стана изключително актуална за логистичните компании, които се стремят да запазят своите пазарни позиции.
Транскаспийският международен транспортен маршрут (TITR), който свързва Китай, Казахстан, Азербайджан, Грузия, Турция и Европа, отбелязва значителен ръст на товарния трафик. Казахските железници разкриха, че само през първата половина на 2023 г. обемът на стоките, транспортирани по този маршрут, е достигнал 1,3 млн. тона, което е невероятно увеличение от 77,2% в сравнение със съответния период на 2022 г. Според казахстанските медии през първите три тримесечия на 2023 г. по Транскаспийският международен транспортен маршрут (TITR) са превозени общо 2 млн. тона товари, което е с 88% повече в сравнение със същия период на 2022 г.
ЕС подкрепя и насърчава инвестициите в Транскаспийският международен транспортен маршрут (TITR)
През юни 2023 г. Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) проведе проучване, финансирано от Европейската комисия, относно начините за подобряване на устойчивите транспортни връзки и инвестиции в Казахстан, Киргизстан, Таджикистан, Туркменистан и Узбекистан. В проучването, което е част от стратегията на ЕС Global Gateway, се препоръчват 33 инфраструктурни инвестиции и седем „меки“ мерки за свързаност, като например създаване на институция за управление на коридори, цифровизация на транспортните документи и координиране на определянето на тарифи. Тези мерки ще повишат ефективността и привлекателността на транспортните връзки в Централна Азия.
Ориентираният към клиента подход на AsstrA: транспортни решения по Транскаспийския маршрут
AsstrA-Associated Traffic AG също наблюдава нарастваща нужда на клиентите от алтернативи на конвенционалните маршрути. В това отношение Транскаспийският маршрут е от особен интерес за превозите от Европа до Централна Азия. Така експертите на компанията реализираха проект за доставка на товари от Финландия до Казахстан. Маршрутът беше проектиран през Турция, след това през Кавказ, включваше фериботни преходи от Хелзинки до Талин и от Баку до Актау и в крайна сметка покри 8500 км. Благодарение на широката мрежа от офиси и доверени партньори на AsstrA, товарът беше доставен до крайната си дестинация възможно най-бързо.
„В отговор на нуждите на клиента разработихме маршрут от Финландия до Казахстан, като взехме предвид санкционните ограничения, които изключват транзита през руска територия. Благодарен съм на нашите колеги от AsstrA Turkey, които са отговорни за създаването и експлоатацията на този маршрут, като гарантират удовлетвореността на клиентите и оперативния успех“, казва Ристо Ескелинен, ръководител на отдел Industrial Project Logistics (IPL), Финландия.
Автор: Елиза Дзиковска.