Работа
  • +35928057061
  • sofia@asstra.com
    • Казахстан
    • Узбекистан
    • Україна
    • International
    • Deutschland
    • España
    • France
    • Italia
    • Lietuva
    • Magyarország
    • Polska
    • România
    • Türkiye
    • United Kingdom
    • USA
    • Azərbaycan
    • Česká republika
    • 中国-中文
    • საქართველოს
  • ОФИС НА ПРЕВОЗВАЧ
AsstrA.bg
  • ASSTRA
    • ЗА КОМПАНИЯТА
      • Брошура
      • Добри дела
      • История, Мисия и Визия
      • Политика за качество
      • Сертификати и Асоциации
      • Устойчиво развитие
      Предимства
      Asstra в цифри
      Отзиви на клиенти
      IT-решения
      • Eлектронен обмен на данни
      Пресцентър
      • AsstrA видео
      • Международни изложения
      • Новини на AsstrA
      • Завършени проекти
      Кариера
      • Cвободни работни места
      • Обучение
  • ТРАНСПОРТ И УСЛУГИ
    • Автомобилен
      Въздушен
      • Въздушен транспорт от Китай
      Морски
      • Обработка на товари в пристанищата
      Мултимодален
      Железопътен
      • Доставка „от врата до врата“
      • Обслужване на железопътни терминали
      • Бързи контейнерни влакове
      Групажен
      • Крос докинг
      • Куриер на борда
      • Експресна доставка
      Importer/Exporter of record, DDP
      Консултиране
      Проектна логистика
      Складови услуги
      Застраховка
      Митнически услуги
  • ОТРАСЛОВИ РЕШЕНИЯ
    • Автомобилна индустрия
      Земеделски продукти
      Алкохолни продукти
      Модна индустрия
      Козметични продукти
      Машиностроене
      Металургия
      Хранителни продукти
      Производство на транспортно
      Търговия на дребно
      Тютюневата индустрия
      Уреди и електроника
      Стоки за строителство
      FMCG
      Фармацевтични продукти
      Химическата промишленост
      Нефтопродукти и газ
      Целулозно-хартиената
      Други индустрии
  • СПЕЦИАЛНИ ТОВАРИ
    • Скъпи товари
      Автомобили, камиони
      течни товари
      Насипни товари
      Извънгабаритни товари
      Зеленчуци, плодове, маслини
      Хладилни товари
      Минерални торове
      Гуми
      Какао
      Опасни товари
      Алкохол
      Пелети и обработена дървесина
  • ЗА ПРЕВОЗВАЧИ
    • Офис на превозвача
      Ограничение на движението
      Плащания
      Карти за гориво
      Фериботни услуги
      EPI
      AsstrA Visibility
      ИЗВЕСТИЕ ЗА ТОВАР
  • КОНТАКТИ
    • Маркетингов отдел
      Офиси на AsstrA
      Свържете се с експертите
      Отдел „Човешки Ресурси“
      Бизнес етика
  • КАРИЕРА
    • КАРИЕРА
      Cвободни работни места
      Обучение
      Отдел „Човешки Ресурси“
  • ЗАЯВКА ЗА ПРЕВОЗ
  • ASSTRA
    • Asstra в цифри
    • Кариера
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Отзиви на клиенти
    • ЗА КОМПАНИЯТА
      • БРОШУРА
      • Добри дела
      • История, Мисия и Визия
      • Политика за качество
      • Сертификати и Асоциации
      • Устойчиво развитие
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Предимства на сътрудничеството
    • Пресцентър
      • AsstrA видео
      • Международни изложения
      • Новини на AsstrA
      • Завършени проекти
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • IT-решения
      • Eлектронен обмен на данни
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • Транспорт и услуги
    • Въздушен
      • Въздушен транспорт от Китай
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Консултиране
    • Автомобилен
    • Проектна логистика
    • Морски
      • Обработка на товари в пристанищата
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Складови услуги
    • Мултимодален
    • Застраховка
    • Железопътен
      • Доставка „от врата до врата“
      • Обслужване на железопътни терминали
      • Бързи контейнерни влакове
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Митнически услуги
    • Групажен
      • Крос докинг
      • Куриер на борда
      • Експресна доставка
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Importer/Exporter of record, DDP
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • Отраслови решения
    • Автомобилна индустрия
    • Земеделски продукти
    • Алкохолни продукти
    • Нефтопродукти и газ
    • Модна индустрия
    • Козметични продукти
    • Машиностроене
    • Металургия
    • Производство на транспортно оборудване
    • Търговия на дребно
    • Тютюневата индустрия
    • Уреди и електроника
    • Стоки за строителство
    • FMCG
    • Фармацевтични продукти
    • Химическата промишленост
    • Целулозно-хартиената промишленост
    • Хранителни продукти
    • Други индустрии
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • Специални товари
    • Скъпи товари
    • Автомобили, камиони
    • Яйца за люпене
    • Превоз на какао
    • Течни товари
    • Насипни товари
    • Извънгабаритни товари
    • Зеленчуци, плодове, маслини
    • Опасни товари
    • Пелети и обработена дървесина
    • Превоз на живи животни
    • Хладилни товари
    • Алкохол
    • Минерални торове
    • Гуми
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • За превозвачи
    • Офис на превозвача
    • Ограничение на движението
    • Плащания
    • Карти за гориво
    • Фериботни услуги
    • EPI
    • AsstrA Visibility
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • Контакти
    • Отдел за насърчаване
    • Офиси на AsstrA
    • Свържете се с експертите
    • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Бизнес етика
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • КАРИЕРА
    • Cвободни работни места
    • Обучение
    • Отдел „Човешки Ресурси“
ЗАЯВКА ЗА ПРЕВОЗ
  • ASSTRA
  • Пресцентър
  • Новини на AsstrA
  • 2023
  • 08
  • Вносителите от ЕС търсят железопътен транспорт вместо морски

Вносителите от ЕС търсят железопътен транспорт вместо морски

Раздел Новини на AsstrA   Дата 24.08.2023  
Вносителите от ЕС търсят железопътен транспорт вместо морски

Първият товарен влак от Китай за Европа потегля през 2012 г. Следва десетилетие на растеж на обема на железопътните товари. През 2022 г. този растеж приключи поради нахлуването в Украйна. Геополитическото напрежение значително ограничи доставките на стоки от Китай в западна посока и логистичните компании потърсиха алтернативни маршрути за доставка.

Морският транспорт между Китай и Европа винаги е бил основната алтернатива на превоза по Новия път на коприната. По време на кризата с Covid-19 тарифите за морски транспорт бяха няколко хиляди щатски долара за 40-футов контейнер, а времето за транспортиране – 30-40 дни. Повечето клиенти избираха доставката с железопътен транспорт, тъй като цените бяха сравними, а времето за транспортиране беше само 2 седмици. Днес пазарът на железопътни услуги пряко зависи от геополитиката – по-специално от „моралните санкции“, налагани от вносителите и транспортните компании – както и от тарифите за конкурентните варианти на морския и въздушния транспорт и от предпочитанията на клиентите по отношение на скоростта на доставка и безопасността.

„Днес тарифите за морски транспорт от Китай до Европа са намалели до 1000 щатски долара за 40-футов контейнер. В резултат на това вносителите, за които скоростта на доставката не е приоритет, избират морския транспорт. Въпреки намаленото търсене на железопътни услуги в Европа се наблюдава увеличение на броя на поръчките. Компаниите обаче обикновено правят поръчки за консолидирани доставки на товари в частично натоварен контейнер (LCL), а не в цял натоварен контейнер (FCL)“, споделя Якуб Левчук, ръководител на железопътния отдел в AsstrA за регионите на ЕС и Китай.

Еврозоната навлезе в период на икономическа стагнация. Нарастването на търсенето на доставки по Новия път на коприната ще зависи от наличието и редовността на морските връзки, както и от търсенето на китайски стоки в ЕС. Санкциите срещу Русия и Беларус са най-значимите правни бариери, наложени от доставчиците и получателите върху железопътните превози. Освен това забраните за внос/износ на стоки – дори и при транзитно преминаване през тези страни – са важен фактор.

„С всеки нов кръг от санкции все повече категории стоки се блокират по отношение на транспорта и транзита. Следователно има по-малко стоки, които можем да изпратим от Китай до Полша. Когато геополитическата ситуация се стабилизира, смятам, че много вносители ще се върнат към железопътните превози като по-бърза алтернатива. В противен случай ще обслужваме само тези поръчки, които първоначално са били предназначени за превоз по море, но поради определени обстоятелства изискват по-кратки срокове за доставка. Също така използваме железопътния вариант за товари, които не могат да бъдат транспортирани по въздух поради теглото или обема си“, продължава Якуб Левчук.

В търсене на алтернатива на Новия път на коприната транспортната индустрия насочи вниманието си към Транскаспийския международен транспортен маршрут (Среден коридор), който преминава през Китай, Казахстан, Каспийско море и страните от Кавказ до Европа. Пренасочването на обема тук обаче се оказва проблематично.

„Изместването на ключовия транспортен коридор на юг изисква значителни инвестиции в инфраструктура, както и време за сключване на нови международни споразумения за транзит на стоки през тези страни. Този маршрут ще стане по-популярен, ако се подобри инфраструктурата, ако се решат митническите и формалните въпроси между транзитните страни и има повече налични кораби в Каспийско море. Освен това ще са необходими допълнителни инвестиции от страна на Европейския съюз, за да се избегнат пречките между Черно море и ЕС. Има спешна нужда от разширяване на пристанището Констанца в Румъния, както и на железопътните и пътните линии в този регион“, заключава Якуб Левчук.

Top of Form

 

Автор: Камила Рынкевич.

Железопътен Морски Мултимодален

ПОПУЛЯРНЫЕ ПУБЛИКАЦИИ

AsstrA е най-добрият превозвач за 2024 г. според Transporeon

AsstrA е най-добрият превозвач за 2024 г. според Transporeon

Дата 16.04.25   Раздел Новини на AsstrA
AsstrA успешно завършва голяма доставка на извънгабаритни товари за съвместното предприятие Técnicas Reunidas-Hyundai Engineering Poland.

AsstrA успешно завършва голяма доставка на извънгабаритни товари за съвместното предприятие Técnicas Reunidas-Hyundai Engineering Poland.

Дата 14.04.25   Раздел Новини на AsstrA
Доставка без риск: Предимства на железопътната логистика

Доставка без риск: Предимства на железопътната логистика

Дата 31.03.25   Раздел Новини на AsstrA
© 1995-2025   AsstrA-Associated Traffic AG   Всички права запазени |  Incoterms  |  Терминологичен речник |  Ръководство за логистика  |  Privacy Policy  |  Cookies Policy  |  FAQ |  Общи условия за предоставяне на транспортни услуги на клиенти
Булевард Тотлебен 53-55, офис 112,, 1606 София