Работа
  • +35928057061
  • sofia@asstra.com
    • Казахстан
    • Узбекистан
    • Україна
    • International
    • Deutschland
    • España
    • France
    • Italia
    • Lietuva
    • Magyarország
    • Polska
    • România
    • Suomi
    • Türkiye
    • United Kingdom
    • USA
    • Azərbaycan
    • Česká republika
    • 中国-中文
    • საქართველოს
  • ОФИС НА ПРЕВОЗВАЧ
AsstrA.bg
  • ASSTRA
    • ЗА КОМПАНИЯТА
      • Брошура
      • Добри дела
      • История, Мисия и Визия
      • Политика за качество
      • Сертификати и Асоциации
      • Устойчиво развитие
      Предимства
      Asstra в цифри
      Отзиви на клиенти
      IT-решения
      • Eлектронен обмен на данни
      Пресцентър
      • AsstrA видео
      • Международни изложения
      • Новини на AsstrA
      • Завършени проекти
      Кариера
      • Cвободни работни места
      • Обучение
  • ТРАНСПОРТ И УСЛУГИ
    • Автомобилен
      Въздушен
      • Въздушен транспорт от Китай
      Морски
      • Обработка на товари в пристанищата
      Мултимодален
      Железопътен
      • Доставка „от врата до врата“
      • Обслужване на железопътни терминали
      • Бързи контейнерни влакове
      Групажен
      • Крос докинг
      • Куриер на борда
      • Експресна доставка
      Importer/Exporter of record, DDP
      Консултиране
      Проектна логистика
      Складови услуги
      Застраховка
      Митнически услуги
  • ОТРАСЛОВИ РЕШЕНИЯ
    • Автомобилна индустрия
      Земеделски продукти
      Алкохолни продукти
      Модна индустрия
      Козметични продукти
      Машиностроене
      Металургия
      Хранителни продукти
      Производство на транспортно
      Търговия на дребно
      Тютюневата индустрия
      Уреди и електроника
      Стоки за строителство
      FMCG
      Фармацевтични продукти
      Химическата промишленост
      Нефтопродукти и газ
      Целулозно-хартиената
      Други индустрии
  • СПЕЦИАЛНИ ТОВАРИ
    • Скъпи товари
      Автомобили, камиони
      Яйца за люпене
      течни товари
      Насипни товари
      Извънгабаритни товари
      Зеленчуци, плодове, маслини
      Пелети и обработена дървесина
      Превоз на живи животни
      Хладилни товари
      Минерални торове
      Гуми
      Какао
      Опасни товари
      Алкохол
  • ЗА ПРЕВОЗВАЧИ
    • Офис на превозвача
      Ограничение на движението
      Плащания
      Карти за гориво
      Фериботни услуги
      EPI
      AsstrA Visibility
      ИЗВЕСТИЕ ЗА ТОВАР
  • КОНТАКТИ
    • Маркетингов отдел
      Офиси на AsstrA
      Свържете се с експертите
      Отдел „Човешки Ресурси“
      Бизнес етика
  • КАРИЕРА
    • КАРИЕРА
      Cвободни работни места
      Обучение
      Отдел „Човешки Ресурси“
  • ASSTRA
    • Asstra в цифри
    • Кариера
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Отзиви на клиенти
    • ЗА КОМПАНИЯТА
      • БРОШУРА
      • Добри дела
      • История, Мисия и Визия
      • Политика за качество
      • Сертификати и Асоциации
      • Устойчиво развитие
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Предимства на сътрудничеството
    • Пресцентър
      • AsstrA видео
      • Международни изложения
      • Новини на AsstrA
      • Завършени проекти
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • IT-решения
      • Eлектронен обмен на данни
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • Транспорт и услуги
    • Въздушен
      • Въздушен транспорт от Китай
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Консултиране
    • Автомобилен
    • Проектна логистика
    • Морски
      • Обработка на товари в пристанищата
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Складови услуги
    • Мултимодален
    • Застраховка
    • Железопътен
      • Доставка „от врата до врата“
      • Обслужване на железопътни терминали
      • Бързи контейнерни влакове
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Митнически услуги
    • Групажен
      • Крос докинг
      • Куриер на борда
      • Експресна доставка
      • КАРИЕРА
        • Cвободни работни места
        • Обучение
        • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Importer/Exporter of record, DDP
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • Отраслови решения
    • Автомобилна индустрия
    • Земеделски продукти
    • Алкохолни продукти
    • Нефтопродукти и газ
    • Модна индустрия
    • Козметични продукти
    • Машиностроене
    • Металургия
    • Производство на транспортно оборудване
    • Търговия на дребно
    • Тютюневата индустрия
    • Уреди и електроника
    • Стоки за строителство
    • FMCG
    • Фармацевтични продукти
    • Химическата промишленост
    • Целулозно-хартиената промишленост
    • Хранителни продукти
    • Други индустрии
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • Специални товари
    • Скъпи товари
    • Автомобили, камиони
    • Яйца за люпене
    • Превоз на какао
    • Течни товари
    • Насипни товари
    • Извънгабаритни товари
    • Зеленчуци, плодове, маслини
    • Опасни товари
    • Пелети и обработена дървесина
    • Превоз на живи животни
    • Хладилни товари
    • Алкохол
    • Минерални торове
    • Гуми
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • За превозвачи
    • Офис на превозвача
    • Ограничение на движението
    • Плащания
    • Карти за гориво
    • Фериботни услуги
    • EPI
    • AsstrA Visibility
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • Контакти
    • Маркетингов отдел
    • Офиси на AsstrA
    • Свържете се с експертите
    • Отдел „Човешки Ресурси“
    • Бизнес етика
    • КАРИЕРА
      • Cвободни работни места
      • Обучение
      • Отдел „Човешки Ресурси“
  • КАРИЕРА
    • Cвободни работни места
    • Обучение
    • Отдел „Човешки Ресурси“

Попълнете формуляра за кандидатстване и експертите на AsstrA ще изчислят цената на транспорта

За превоз се приемат товари в обем от 1 палет и/или над 500 kg. За транспортиране на товари с тегло под 500 kg използвайте услугите за превоз на групажни товари или доставка по въздух.AsstrA не извършва превози на лични вещи.

*Моля, имайте предвид, че AsstrA-Associated Traffic AG не работи с физически лица и индивидуални предприемачи.
+
Допълнителни услуги
Канал за комуникация
  • ASSTRA
  • Пресцентър
  • Новини на AsstrA
  • 2023
  • 03
  • Мрачни перспективи за пазара на морски транспорт

Мрачни перспективи за пазара на морски транспорт

Раздел Новини на AsstrA   Дата 01.03.2023  
Мрачни перспективи за пазара на морски транспорт
Тобиас Сопала

Тобиас Сопала

Ксения Терешкина

Ксения Терешкина

Индексите на спот курсовете варират, но като цяло показват, че пазарът на контейнерни превози в САЩ отново бележи тенденция към спад.

Развитите страни продължават да се борят с последиците от галопиращата инфлация и рецесията, което влошава перспективите в Азия. Търсенето на контейнери продължава да намалява и обемите се връщат към нивата преди Covid.

Рентабилността на морския транспорт достигна безпрецедентно високи нива през 2022 г., главно благодарение на изключително високите средни разценки за навло. Оперативните смущения и смущенията във веригата за доставки, които повлияха на пазара през по-голямата част от 2021 г., постепенно намаляха през 2022 г., тъй като задръстванията и ограниченията, свързани с Covid, отслабнаха. Съответно надеждността на графика също се подобри през втората половина на годината.

През 2023 г. се очаква търсенето на потребителски стоки да намалее. Геополитическата несигурност ще остане висока и се очаква някои дългогодишни търговски отношения да бъдат преконфигурирани. Резултатът от това ще бъде началото на фундаментално пренастройване на веригите за доставки, при което те все повече ще се определят от политическия избор. Очаква се глобалното търсене на контейнери да намалее през 2023 г. Очаква се глобалният пазар на океански контейнери да нарасне слабо, ако изобщо нарасне, с темп между -2,5 % и +0,5 %.

След неспокойната 2022 г., 2023 г. може да се окаже още по-трудна за световната търговия със стоки. Има отслабващо потребителско търсене, повтарящо се свръхпредлагане, продължаваща енергийна криза и инфлацията, като всичко това е на фона на продължаващата инвазия в Украйна и неотдавнашното силно земетресение в Турция, което разтърси световните вериги за доставки. Световната икономика усеща последиците от това. Намаляването на търсенето доведе до понижаване на спот курсовете по основните търговски пътища, което сложи край на един изключителен двугодишен период за контейнерните превози.

„Тъй като пазарът на контейнерни превози имаше сравнително спокоен пик на вносния сезон, съществуваха очаквания, че тарифите за вносни товари в Северна Америка ще продължат низходящата корекция, но ще се стабилизират през новата година. Вече сме на два месеца от началото на 2023 г. и всички се чудим къде е дъното. Въпреки че правителствата по света се опитват да подкрепят търсенето с големи пакети от фискални стимули, значителната несигурност, свързана с повишаването на сметките за енергия в Европа, затягането на условията за кредитиране в САЩ и забавените условия на растеж в Китай не очертават положителна картина. Потребителите също са изправени пред икономическа несигурност, а силният щатски долар оскъпява вноса на стоки в Китай“, казва Тобиас Сопала, главен оперативен директор „Океанска логистика“ в AsstrA-Associated Traffic AG.

„През последните три години пазарът се сблъска с много трудности: увеличаването на транспортните такси направи вноса на стоки от Китай неизгоден; намаляващото търсене и Covid ограниченията създадоха проблеми със стабилния производствен цикъл и търговията. Сега, след като Китай отново отвори врати в края на 2022 г., веригите за доставки пак започват да се възстановяват, но все още има недостиг на работна ръка и поръчки от клиентите. Всичко доведе до спад на тарифите за морски транспорт до времената преди Covid: като пример, тарифите за TL CN-US са спаднали от ~10 хил. щатски долара до ~2 хил. щатски долара средно за 40-футов контейнер. Това означава по-ниски печалби за нас като спедитор, но в същото време шанс за пазара да излезе от този порочен кръг“, казва Ксения Терешкина, ръководител на проекта AsstrA Business Accelerator.

Автор: Анета Ковальчик.

Морски

ПОПУЛЯРНЫЕ ПУБЛИКАЦИИ

Недостиг на шофьори в световен мащаб

Недостиг на шофьори в световен мащаб

Дата 22.03.23   Раздел Новини на AsstrA
IT Digest: Цифровото делегиране повишава резултатите

IT Digest: Цифровото делегиране повишава резултатите

Дата 09.03.23   Раздел Новини на AsstrA
Мрачни перспективи за пазара на морски транспорт

Мрачни перспективи за пазара на морски транспорт

Дата 01.03.23   Раздел Новини на AsstrA
© 1995-2023   AsstrA-Associated Traffic AG   Всички права запазени |  Incoterms  |  Терминологичен речник |  Ръководство за логистика  |  Privacy Policy  |  Cookies Policy  |  Privacy Policy AsstrA Track&Trace Visibility |  FAQ |  Общи условия за предоставяне на транспортни услуги на клиенти
Булевард Тотлебен 53-55, офис 112,, 1606 София