
Мигел Салас

Патрик Ричардсън
Екипът на AsstrA IPL успешно достави тежкотоварно оборудване от Испания до Полша.
Пристанище на натоварване: Испания, пристанище Билбао и пристанище Хихон
Пристанище на разтоварване: Полша, пристанище Гданск
Отрасъл: Нефтена и газова промишленост
Обем на доставката: Общо 7 единици / 7878,36 m³ / 1032,07 Mt / 827 Mt максимално тегло на единицата
Екип на AsstrA: Oтдел IPL
Най-тежък и най-голям товар: Най-тежката единица беше промивна кула с размери 94,42 x 8,00 x 7,87 m и тегло 827 Mt.
3 единици (Резервоар за съхранение на деаератор) с размери 21,91 x 5,90 x 4,75 метра и тегло 61,02 тона (всеки от резервоарите за съхранение на деаератор)
3 единици (Деаераторна глава) с размери 4,70 x 2,95 x 2,98 метра и тегло 7,40 тона (всяка от деаераторните глави)
Екипът на AsstrA получи товара от точка на поемане в Билбао и впоследствие в Хихон (при условията на FOB), след което натовари всички единици на моторния кораб Fairmaster.
В пристанище Билбао с помощта на крана на кораба бяха натоварени 6 единици от пристанищни рол ремаркета Mafi на моторния кораб Fairmaster. След това корабът се придвижи на запад по крайбрежието на Испания до пристанище Хихон Транзитното време от Билбао до Хихон беше само 10 часа. След като корабът пристигна в Хихон, екипът на AsstrA натовари промивната кула на моторния кораб Fairmaster с двукраново повдигане (двата корабни крана бяха синхронизирани).
„След пристигането на кораба в Хихон, екипът на AsstrA натовари промивната кула от ремаркето SPMT на океанския кораб с помощта на корабните кранове/подемници и я транспортира до пристанище Гданск в Полша. Всички единици бяха разтоварени от кораба на 3 речни шлепа (1 шлеп за промивната кула и 2 шлепа за останалите 6 товарни единици) с помощта на корабните кранове/подемници,“ обяснява Мигел Салас, ръководител на AsstrA IPL Испания.
След обезопасяването и закрепването на промивната кула на борда корабът отплава за пристанище Гданск в Полша. Плаването продължи 5 дни.
На пристанището в Гданск промивната кула беше разтоварена директно на речен шлеп, отново чрез двукраново повдигане, като бяха използвани крановете на Fairmaster. След това останалите 6 единици бяха разтоварени отново върху речни шлепове.
„Най-голямото предизвикателство в този проект бяха ограниченията във времето. Екипът на AsstrA трябваше да разтовари всички единици в рамките на един ден, за да се избегне забавяне на кораба. Въпреки влошените метеорологични условия през деня, работата започна в 09:00 ч. и приключи в 19:45 ч. на същия ден,“ добавя Патрик Ричардсън, глобален ръководител „Бизнес развитие“ на AsstrA Industrial Project Logistics.
Крайната дестинация на всички товарни единици беше град Плоцк, Полша.
Автор: Анета Ковальчик.