Елена Фирсова
Тобиас Сопала
Ролята на Турция като транзитна страна и потенциален евразийски логистичен център от голямо значение напоследък нарасна.
„Времето не е лесно за турската логистика. Земетресението причини широкомащабни вреди щети на критичната логистична инфраструктура. Засегнати са ключови пристанища, летища и магистрали. Транспортирането с камиони е почти напълно преустановено поради неизползваемите пътища. Освен това прекъсванията на електрозахранването нарушиха промишленото производство, причиниха значителни забавяния на доставките и създадоха сериозни затруднения във веригата за доставки“, казва Елена Фирсова, мениджър на клон Истанбул в AsstrA-Associated Traffic AG.
Земетресението засегна и пристанищата в Югоизточна Турция. Най-големите щети са регистрирани в пристанище Искендерун, което е център на тежката промишленост и един от двата основни контейнерни центъра на югоизточното крайбрежие на Турция.
„Няма съмнение, че земетресението ще зесегне турската икономика, а въздействието му върху промишлените вериги и веригите за доставки на Турция може да се отрази неблагоприятно върху цената на петрола и да влоши и без това много високата инфлация в страната. Към този момент морските линии, обслужващи Средиземноморския и Черноморския регион, вече започнаха да пренасочват пратките, пътуващи към Искендерун, и да променят маршрутите на турските вериги за доставки“, подчертава Тобиас Сопала, главен оперативен директор на отдел „Океанска логистика“ в AsstrA-Associated Traffic AG.
Друго голямо предизвикателство пред световната верига за доставки е недостигът на суровини, който земетресението предизвика. Щетите, нанесени от земетресението на много фабрики и складове, доведоха до загуба на инвентар и суровини.
„Ситуацията в региона е сложна на много нива. Ние следим внимателно историята на земетресението и ще отговорим на нуждите на нашите клиенти“, допълва Елена Фирсова.
Автор: Анета Ковальчик.